El Departament d’Ensenyament ha decidit que l’escola Progrés aculli el curs que ve un nou grup provisional de P3, és a dir, que tindrà 3 línies de P3 (en un edifici dissenyat inicialment per a una sola línia).
Des de l’AMPA fem constar la nostra comprensió vers la necessitat de les famílies que opten per l’escola pública de poder inscriure els seus fills/es a les escoles de la seva zona, i rebrem amb els braços oberts les famílies d’aquesta tercera línia que, de manera provisional, hi haurà a l’escola el curs que ve.
Però no podem obviar els impactes que té albergar un grup sencer on no està previst:
- Renúncia a la sala de ciències per als grups d’infantil, en què s’havia estat treballant l’últim curs i s’havia d’implementar aquest curs vinent. Aquesta sala s’habilitava renunciant al que havia estat la sala de psicomotricitat, no era una sala vacant.
- Dificultat de gestió i increment del cost per a les famílies del projecte de socialització de llibres, considerat el millor i més inclusiu de tot Badalona, i que porta molts anys en funcionament.
- Caldrà fer torns al pati d’infantil, que ja era petit per als grups existents.
- Caldrà fer un tercer torn al menjador, que ja era petit per als grups existents.
- Manca de seguretat en algunes zones: els passadissos de primària són marcadament estrets.
- Manca de garantia que es podrà complir amb el Projecte Educatiu de Centre si no es poden fer els desdoblaments que es fan actualment, per manca d’espai i de mestres.
- Ubicar infants petits en espais que no són aules ni compleixen amb els mínims requeriments de lluminositat i proximitat de lavabos.
Per tots aquests motius, hem enviat com a AMPA una carta al Departament d’Ensenyament per exigir que el bolet que acollim sigui una mesura excepcional, puntual i provisional, que de cap manera pot esdevenir permanent, ja que l’impacte de la qualitat de la vida educativa de tota la comunitat educativa, especialment els infants, seria irreparable.
En la mateixa carta, reclamem al Departament d’Ensenyament solucions planificades, permanents, responsables, pensades des de l’estima i valorització a la tasca educativa, que garanteixin els drets de les famílies d’escolaritzar els seus infants a una escola pública de la seva zona amb qualitat.
AMPA Progrés