1. Canvis que s’introduiran en les normes de funcionament intern de l’escola i que seran presentades en el Consell Escolar. Alexandre Bello, vocal del Biblioespai i representant de les famílies en el Consell Escolar, explica que en el Consell Escolar que s’ha de celebrar al dia següent es presentarà i es debatrà el nou reglament de funcionament de l’escola, i fa propostes de modificació d’alguns punts que, d’acord amb la junta, es presentaran a la reunió.
2. Resum de la reunió de delegats i delegades amb la direcció. Míriam Tossas, coordinadora de delegats/des, explica que el primer tema va ser els deures. La direcció es va comprometre a valorar els deures que es posen i amb quin objectiu. Es va preguntar si es fan servir estratègies d’estudis, com ara esquemes, resums, etcètera, i es va dir que sí.
Sobre l’exposició de la tardor, es va comentar que va faltar espai. Es va proposar fer-la als porxos del pati. També es va comentar que seria bo que en lloc d’endur-se el material el mateix dia de l’exposició, s’ho puguin emportar quan tornin el dilluns a classe.
Es va parlar de convivència, gestió d’emocions i conflictes al pati. Per la gestió de les emocions, fan tertúlies i llegeixen llibres sobre el tema. Els delegats d’aula tenen un paper important a l’hora de resoldre conflictes i treballen amb el Consell dels Infants de Badalona. Hi ha dos representants (normalment de sisè) que formen part del Consell. Els conflictes al pati també es parlen en Consell Escolar. Es comenta que les comissions del Consell Escolar no es reuneixen (tot i que n’hi ha de demanades). És potestat de la direcció convocar-les. També es va parlar de la vigilància al pati, que en principi tot està cobert.
Pel que fa a les millores al pati d’infantil i al gran, la direcció va explicar que no es reuneixen amb el regidor d’educació. Hi ha molts sots al pati d’infantil i l’Ajuntament no cobreix el fet de posar més sauló per tapar-los. L’escola està oberta a pagar-ho amb els diners de la quota que les famílies paguen a l’escola que es destinen normalment a inversions.
Es va parlar de l’hort, que hi ha formigues, i no es poden fer servir segons quins pesticides. Els avis que se n’encarregaven ja no venen. Es va parlar d’un adob ecològic que es veu que és molt econòmic. La direcció va proposar desfer-se de l’hort, però les famílies no hi estan d’acord. El curs que ve, quan arribi un nou director/a, s’obre la porta a tornar a impulsar l’hort. És important que la direcció i el claustre s’ho creguin perquè funcioni.
Es va demanar una tanca al carrer d’Indústria per seguretat. També hi ha el tema dels camins escolars, i el dia 3 de desembre hi ha una reunió del Consell de Mobilitat de l’Ajuntament (la direcció també hi anirà).
Hi havia queixes sobre les visites al zoo. Algunes famílies consideren que hi ha llocs més respectuosos amb els animals.
La directora i la cap d’estudis van manifestar que estan molt contentes amb la nova empresa de menjador.
Els de 5è fan relaxació durant 8 minuts al gimnàs, durant l’hora de música.
Es confirma que hi ha dues entrades per família per al concert de Nadal.
3. Comunicació AMPA-escola. Cada vocalia és responsable de les activitats i accions que organitza a l’escola i cada vocalia ho ha notificar prèviament a la direcció de l’escola per correu electrònic. També a la junta.
4. Final de curs dels alumnes de 6è. Per recaptar diners per a l’activitat o viatge de final de curs, les famílies de 6è s’encarreguen del bar de les festes que organitza l’AMPA a l’escola, però no hi ha una normes clares sobre com ha de ser el servei de bar, i cada curs té els seus propis criteris. S’acorda debatre i posar unes normes mínimes sobre el funcionament del bar i deixar-les per escrit: gots de plàstic o reciclables? Berenar saludable i fet a casa o brioixeria industrial? Objectiu final dels diners?
5. Casals de Nadal, Setmana Santa i agost (demanda de les famílies que cal estudiar). Susana Ramoneda, vocal de Casals, fa un resum de les activitats dels casals de Nadal i Setmana Santa, que aquest any incorporen el servei d’acollida, de 8 a 9 h. Destaca que s’han actualitzat algunes activitats, ara n’hi ha de científiques i artístiques. Des de P3 es planteja la possibilitat d’allargar el casal d’estiu fins a mitjan agost. El mínim de famílies per poder fer casal a l’agost són 20. Caldrà confirmació de les famílies el mes de juny. Es plantejarà al Consell Escolar si l’escola podrà estar oberta o no a l’agost per fer l’activitat.
6. Presentació i organització de les noves comissions d’Inclusió, Escola Verda i Mobilitat. Per manca de temps, aquest punt es tractarà en la propera reunió de Junta, al gener.
7. Proposta d’activitat per a La Marató de TV3. Es proposa fer un concert de gòspel amb taquilla inversa el dia 13 de desembre i que els donatius vagin per a La Marató. Aquell dia també es farà el cafè amb els professors i l’equip directiu i les famílies per presentar els projectes que s’estan engegant de les comissions d’Inclusió, Escola Verda i Mobilitat. I el 10 de desembre es farà una xerrada per part d’una mare sobre sensibilització sobre les malalties minoritàries.
8. Torn obert de paraula. Un pare pregunta quina incidència política es fa com a AMPA per canalitzar les reivindicacions que tenim com a escola. Se li explica que hi ha la Federació d’Ampas de Badalona (Fampas), on s’exposen els temes de totes les escoles de Badalona