L’escola inclusiva del futur
Una escola que reacciona als canvis constants, és innovadora i ensenya a l’individu a pensar per si mateix.
Presència
Participació
Progrés
S’adapta, s’enriqueix amb la diversitat i té en compte les noves tecnologies.
Espai de Treball
Ens hem marcat els següents objectius:
· Sensibilitzar i Formar a tota la comunitat educativa.
· Identificar la diversitat de Necesitats que conviuen a l’escola.
· Crear un model d’inclusió per a tota la comunitat educativa.
Volem portar-ho a terme de la següent manera:
AFA Inclusiva
· Organitzant xerrades, distribuint articles d’interès i taules rodones amb experts.
· Fer que les activitats ofertades per l’AFA siguin més inclusives. Donar suport per a que les activitats respectin tot tipus de diversitat i que tothom es senti representat.
· Sensibilitzar i donar a conèixer tot el ventall de diversitats per a que s’integri com a manera de pensar i fer en la gestió de l’AFA (menjador, activitats esportives, extraescolars, festes, etc..).
· Oferir mecanismes per a que les famílies puguin donar a conèixer amb total llibertat, les seves inquietuds, opinions i propostes sobre la convivència entre els diferents tipus de diversitats que conviuen a l’escola
Col.laboració amb l’Escola
· Entendre les diferents diversitats que hi ha a l’escola i donar suport per a les necessitats que hi pugui haber. Donant suport a la sensibilització i formació de les famílies i a temes de convivència del día a día.
· Treballar en equip para gestionar i resoldre les problemàtiques que hi puguin haver en l’entorn escolar i extraescolar. Generar noves idees i suggeriments per a la millora contínua.
Què és la inclusió?
Aquest terme, requereix d’una acció per part nostre, que hem de procurar que tothom no només tingui els mateixos drets, sinó que també els senti com a pròpis.
Sobre la Diversitat
Asumim que la seva definició, pot ser, el respecte a la diferència. Però molts cops desconeixem tots els tipus de diversitat que estan socialment acceptats.
Recursos per atendre la diversitat dels infants.
Moltes vegades l’escola és l’inici d’un camí ple de recursos, que sempre comença per una bona detecció de les necessitats de cada infant. Sabem que de vegades reconèixer el support de les diferents administracions no és fàcil, per tant us volem fer una primera aproximació. A l’escola Progrés comptem amb SIEI (Suports intensius per a l’escolarització inclusiva)
Per a nens de 0-6 anys a nivell sanitari es deriva a:
CDIAP(Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç) http://www.imspbdn.cat/web/fonts/presentacio/cdiap.php
Per a nens majors de 6 anys a nivell sanitari es deriva a:
CSMIJ(CENTRE DE SALUT MENTAL INFANTO-JUVENIL) https://www.bsa.cat/es/pacients/centre-de-salut-mental-infantil-i-juvenil-joan-obiols
A partir de la detecció de les necessitats dels alumnes per part del tutor, la família i l’equip docent, es fa una avaluació psicopedagògica de l’infant. En aquest punt entra en funcionament l’EAP que valora la situació i planifica els recursos necessaris.
EAP(Equips d’assessorament i orientació psicopedagògics) https://serveiseducatius.xtec.cat/badalona/el-servei-educatiu/equip/eap/
Com a resultat d’aquestes necessitats a vegades és necessari un PI(Pla Individual) que pot ser metodològic o curricular. El pla de suport individualitzat (PI) és un document que recull les valoracions i la presa de decisions dels equips docents —amb la participació de la família i de l’alumne—, sobre la planificació de mesures, actuacions i suports per donar resposta a situacions singulars de determinats alumnes en tots els contextos en què es desenvolupa el projecte educatiu.